Příběh klientky - 2. díl

15.01.2020

Po Vánocích se pomalu vše vrací do normálu, už zase chodíme do práce nebo do školy a začínáme se zabývat tím, jak nás Vánoce ovlivnily a co v novém roce změníme. V poradně se s tímto momentálně setkávám každý den, ale musím uznat, že jsem sama překvapená, že na váze přibylo jen minimum klientů. 

Povánoční zúčtování proběhlo i u nové klientky, která svůj příběh sdílí s vámi, čtenáři. Nyní přináším pokračování 1. dílu příběhu.


Ahojte spolucestovatelky. Tak Vánoce jsou úspěšně za námi. Nevím, jak vy, ale já si je užila. Jídlu jsem se nevyhýbala, ale je pravda, že jsem nad ním více uvažovala a poslouchala své tělo. Když jsem měla dost, tak jsem přestala, což byl trochu boj, hlavně, když jsme byli na návštěvě. Řekla bych, že celkově jsem díky tomu snědla méně než roky před tím.
Další trik, který mi poradila Gabča, je zapojit do svátků více pohybu. Ať už se jednalo o procházku se psem nebo místo sezení na gauči na návštěvě, si vyjít se všemi ven po okolí. A musím říct, že to bylo velmi příjemné. Nejenže tím pomůžete trávení, takže se potom necítíte jako balón, ale taky mi hlavně procházky se psem pomohly oddychnout si od urputného maratónu návštěv, který přes svátky většina z nás běží. 
A co se stravy a pokroku týče...přes Vánoce jsem zůstala víceméně na stejné váze, což i tak beru jako výhru. Také jsem si všimla, že mě má "chronická" rýma, kterou jsem trpěla od podzimu, najednou opustila.
Avšak duševní pokrok je obrovský. Víte, proč se tomu říká cesta ke zdraví či zdravému životnímu stylu? Protože čím déle po ní kráčíte, tím více toho poznáte, jako po opravdové cestě. Jdu po ní jen měsíc a už jsem toho o sobě i svém okolí zjistila více, než za celý život. Ne, to zase přeháním :) Ale vím třeba, že těch 9 hodin spánku, na které jsem si stěžovala v minulém článku je můj základ. S Gabčou jsem přišly na to, že je to nejspíš tím, že jsem přes den zatížena školou, prací nebo cvičením, tak tělo potřebuje čas k regeneraci. Všimla jsem si totiž, že když mám méně aktivní den, stačí mi spát i méně. 
Nebo jsem se naučila, jak se dívat na které potraviny. Co brát spíše jako sacharidy, co jako bílkoviny nebo tuky a podle toho si sestavit vyvážené jídlo. A to vlastně díky Gabči. Ona dělá něco jiného, než jiní nutriční terapeuti, které jsem navštívila. Tam většinou dostanete jídelníček a plán na cvičení. Kila jdou dolů, ale po dokončení jídelníčku jste stejně ztracení, jako na začátku, nebo jen s minimem informací. Gabča vám dá recepty a rady, díky kterým si rozvíjíte vědomosti a kritické myšlení v této oblasti. Neříkám, že je to lehké, protože se musíte naučit plánovat dopředu, což je vlastnost, kterou jaksi zatím nemám. Ale čím dál tím více jsem ráda, že jsem se touto cestou vydala.
Myslím na vás a nezapomeňte: My to ZVLÁDNEME!